duminică, 19 februarie 2023

Vacanta in Sicilia


7 zile de vacanta cu toata familia in Sicilia, pe cea mai mare insula din Marea Mediterana.
Sicilia e situata la sudul Italiei, chiar in varful "cizmei", fiind separata de continent prin stramtoarea Messina.
In aceasta vacanta am mers cu familia Holdis. Am descoperit la pas si ne-am bucurat impreuna de frumoasa natura ce o acopera insula.

Primul lucru legat de aceasta vacanta a fost ca am rezervat biletele de avion. Fetele au zburat a 2-a oara. Am ales compania Wizz Air-ul si am aterizat pe Aeroportul din Catania. Zborul a fost dis de dimineata si a durat 1h 50min. Am avut marele noroc sa avem locurile pe partea stanga a avionului. Si am beneficiat de un spectacol al rasaritului care a fost lung si frumos si o alta surpriza a fost sa admiram vulcanul Etna aproximativ 15 min inainte de a ateriza.
 Erica cu tati a dormit mai tot zborul.

Ajunsi in Aeroportul din Catania, urmatorul pas a fost sa inchiriem masina. E prima noastra experienta de a inchiria o masina cand mergem in vacanta. Am cautat o masina mare cu 9 locuri, deoarece eram 2 familii si 9 persoane. 
Langa Aeroportul din Catania se afla centrul de inchiriere masini, langa o parcare imensa e o cladire unde se afla sediile tuturor reprezentantelor rent-a-car. Am primit un Ford cu cutie manuala, aveam senzatia ca suntem intr-un mini autobuz. Masina s-a comportat excelent la drum, atat pe autostrazi, cat si pe stradutele mici si in panta din orasele vizitate, nu a fost nimic de reprosat.

Alegerea cazarii a fost impartita in 2 perioade: una in nordul insulei, cu punct de cazare in orasul Palermo si restul zilelor in orasul Siracuza.

Am ales aceasta perioada de a vizita, deoarece era vacanta copiilor de la scoala, 12 -19 februarie. Daca as mai veni o data sa vizitez aceasta insula as alege alta perioada, anotimpul primavara cred ca e mai potrivit. Nu am regretat deloc alegerea facuta! Vremea a fost blanda cu noi, cu zile insorite si placute. Dar cu seri destul de racoroase si nopti foarte reci. Insa au fost zile cu vant rece mai ales cu cat te apropiai de mare. Insula a fost foarte colorata verde si plina cu livezi de portocali, lamai, mandarine, ceea ce ne-a incantat nespus privirea.

De acasa am venit pregatiti cu ce dorim sa vizitam. Cert ca toate lucrurile s-au asternut atat de bine si fiecare zi a fost speciala.

Ziua 1 -Palermo
  • Aterizare pe Aeroportul din Catania
  • Inchiriere masina
  • Plecarea spre Palermo
  • Cazarea in Palermo
  • Plimbare prin Centrul istoric al orasului
Ziua 2 - Cefalu
  • Mic dejun la cazare
  • Plecare spre Cefalu
  • Parcarea masinii langa faleza
  • Plimbare prin orasul Cefalu
  • Am luat pranzul
  • La Rocca
  • Catedrala din Cefalu
  • Asfintitul pe faleza din Cefalu
  • Intoarcerea spre Palermo
  • Cina in restaurant in Palermo
Ziua 3 - 
  • Mic dejun la cazare
  • Cumparaturi fructe locale
  • Templul di Segesta

Ziua 4 -
  • Mic dejun la cazare
  • Impachetat bagaje
  • Parcul
  • La scala dei Turchi
  • Cautarea Valea Templelor
  • Plecarea spre Siracusa
Ziua 5 - Siracuza
  • Mic dejun la cazare
  • Plimbare pe jos prin Siracuza
  • Plimbare pe insula Ordigia
Ziua 6 -Taormina
  • Micul dejun la cazare
  • Plecarea spre Taormina
  • Vizitarea la Teatru Antic din Taormina
  • Continuarea plimbarii prin orasul Taormina - admirarea apusului
  • Shopping de suveniruri
  • Plecarea spre Siracuza
Ziua 7
  • Mic dejun la cazare
  • Impachetat bagaje
  • Plimbare prin oras Siracuza
  • Shopping de suveniruri
  • Pauza de cafea, ciocolsta calda si inghetata
  • Plimbare cu barca
  • Pranzul la restaurant
  • Plecarea spre Catania
  • Asfintitul pe plaja Bora-bora
  • Cazarea de langa aeroport
  • Predarea masinei inchiriata la aeroport
Ziua 8 - Plecarea acasa
  • Trezirea
  • Incarcat bagaje 
  • Decolare avion spre Cluj-Napoca

Noi am vizitat Sicilia intr-o perioada cand nu e aglomerata. Lunile decembrie - martie, e considerat extra-sezon, un dezavantaj e ca multe magazine si restaurante sunt inchise.

Cel mai mult ne-a impresionat si a meritat este:
Cefalu este un oras foarte cochet, frumos, linistit si merita de acordat o zi pentru a te bucura de frumusetea peisajelor cu munte si mare deopotriva.

Siracuza si Ortigia merita de vizitat o zi. Nu ar trebui ratata daca ajungi in Sicilia. Ortigia este centrul vechi, o zona mai mult pietonala. Noi ne-am plimbat si am admirat fara graba cladirile, arhitecturile, marea si oamenii.

Taormina cea mai cunoscuta si cautata statiune din Sicilia. Se considera cea mai frumoasa localitate de pe insula. Este un orasel construit in munte si e situat pe coasta de est a insulei. Taormina e renumita pentru legendarul teatru grec, construit in secolul al treilea dupa Christos.


Insula Sicilia este un paradis natural ce ofera numeroase activitati iubitorilor de natura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu