vineri, 7 iulie 2023

Tabara de vara

    

In acest an am mers intr-o noua tabara ,,ADEONA CAMP'' in muntii Calimani, in orasul Sarisor si in judetul Suceava. 
Am avut 5 monitori si un insotitor. Primul e Vladi, al doilea e Rosu, al treilea e Razvan, a patra e Miruna si a cincea e Cecilia, iar insotitorul este un catel, Buldog Francez, care il cheama Goa si ne-a insotit in fiecare drumetie. Daca vreti sa il vedeti cum arata deschide-ti Instragramul si cauta Goathe.explorer si o sa il gasiti. Cu ei am organizat jocuri faine, educative, amuzante si interesante, am mers in drumetii lungi si interesante unde am vazut peisaje minunate. Prima drumetie am facut turul satului. A doua drumetie am mers la Parcul National Calimani dupa am fost la Tinovul mic Sarul Dornei. A treia drumetie am urcat pana intr-un punct si acolo am stat si am admirat privelistea. Cu ei am mai facut discoteca.

JOCURI

    Un joc este cu creioane. Pui trei creioane unul albastru, unul rosu si unul galben, iar pe astea le pui in mijlocul unui cerc. Acest joc trebuie sa aiba 4 echipe. Fiecare echipa face un sir si cracana picioarele. Noi trebuie sa alegam prin spatele echilepor si sa trecem printre cracii echipei noastre si sa luam un creion. Fiecare creon are un puncaj. Albastru are 1 punct. Galben 2 puncte. Rosu 3 pucte. O echipa ia albastru, una galben, una rosie ,iar o echipa ramane fara adica are 0 puncte. Si tot asa si dupa se calculeaza punctele.

    Am facut primul ajutor, dupa ce am invatat trebuia sa punem in practica de tip concurs.

    Am facut concurs cu haine pe camere. Fiecare camera trebuie sa imbrace un membru din camera cu cat mai multe haine apoi trebuie sa le numram cu toti sa vadem cate sunt si echipa care are cele mai multe haine castica. Eu si camera am avut 71 de haine.

    Am facut un joc cu ou. Monitorii ne dau un pahar, servetele, 2 elastice, si un ou, iar noi trebuie sa facem asa cumva ca oul sa nu se sparga. Trebuie sa folosim ce ne dau ei si chesti din natura alt ceva nu. Nici apa de la robinet nu este voi trebuie sa cauti apa in natura ca sa folosesti. La echipa mea oul s-a spart.

    Am jucat X si O cu alergat. Ei ne-au facut un traseu cu ce au avut, iar noi trebuia sa trecem traseul si sa punem tricoul echipei noastre unde vroiam noi pe tabla de joc. Eu la acest joc am luat locul III.

    Am tars cu arcul tot tip concurs.

    Am jucat un joc cu apa si cu pahare. Trebuia sa alergam cu paharul plin cu apa si sa il turnam intr-un pahar de pe masa. In acel pahar este o minge de ping pong. Noi dupa ce am unplut paharul cu apa observam ca mingea este pe apa ,iar noi trebuie sa suflam mingea dintr-un pahar in altul pana ajunge la sfarsit.(5 persoane intr-o echipa)

    Dupa am jucat senilele. Trebuie sa facem un pod dintr-un capat in altul cu niste scanduri de lemn. Castiga echipa care trec toate persoanele din ea de linia de sfarsit.

    Am jucat terenul minat. Pe jos sunt niste jaloane, iar alea sunt minele si cand le atingi explodeaza. Trebuie sa fie un cordonator care iti zice pe unde sa mergi. Tu legat la ochi trebuie sa il asculti pe el ca sa nu te lovesti de mine ca sa explodeze si sa pierzi. Trebuie sa ajungi de la start pana la finish fara sa atingi vreo mina. Cel care este legat la ochii daca atige o mina trebuie sa se duca la coada si merge urmatorul. Toti trebuie sa coordoneze macar o data. Cel care coordoneaza primul dupa ce a cordonat trebuie sa se duca la coada sirului. Ai voie sa calci si peste mine.

    Am juact tevile buclucase. Trebuie sa duci mingile dintr-o galeata in alta cu ajutorul unor tevi. Daca cade mingea o iei si o pui la loc de unde a picat. Castigi cand toate mingile sunt puse in cealalta galeata.

    Am jucat schiuri de vara. Schiurile de vara sunt ca schiurile normale numai ca in loc sa te dai pe zapada te dai pe iarba si se pot da 4 persoane nu una. A trebuit sa mergem de la linia de start pana la linia de sfarsit si inapoi la linia de start. Cel care are echilibru trebuie sa stea in fata dupa cei mai mici in spate si al doilea care are cel mai mult echilibru sta ultimul. Castigatorii sunt cei care trec toti dintr-o parte in alta cu schiurile.

    Am jucat cercul uman. Trebuie sa ai 5 cercuri de gimnastica si 5 coechipieri. Unul trebuie sa duca cercul de la prima persoana la ultima. Ceilalti trebuie sa se tina de maini  si sa nu isi dea drumul daca isi dau drumul sunt descalificati. Cei care se tin de maini trebuie sa stea in linie dreapta. Cel care duce cercul trebuie sa il bage pe cap il duce cat de jos poate si cel care se tine de mana trebuie sa sara prin cerc si tot asa. Ultimul trebuie sa sara cat de tare poate iar cel care duce cercul trebuie sa arunce cercul pentru ca mai are inca 4 de luat. Castiga cel care are toate cercurile duse.

    Am jucat bolul cu apa. Acest joc ai nevoie de 2 galeti s 1 bol. Prima galeata trebuie sa fie plina cu apa, iar ultima galeata trebuie sa fie goala. Noi trebuie sa umplem ultima galeata cu apa din prima galeata ducand apa cu bolul. Castigatorul este echipa care a umplut ultima galeata cu apa.

    Ultimul joc puteai doar sa pierzi puncte. Trebuia sa facem curatenie in camera. In camera care nu era curatenie li se scadea din punctele echipei din care face parte.

DRUMETII

    Prima zi cand am ajuns ne-au lasat putin sa ne acomodam si am plecat direct in drumetie ca sa facem turul satului. Acolo am invatat cum se numesc tot felul de lucruri si cu ce ne ajut in viata de zi cu zi. Acea drumetie a durat vreo 30 de minute. A fost foarte usor pentru ca era drum drept.

    A doau drumetie am mers la Parcul National Calimani. Acolo am invatat cum au fost creati muntii Calimani, ce ape se fabrica aici, ce animale sunt, cum sa scapam de acele animale daca ne intalnim cu ele. Dupa am mers la Tinovul mic Sarul Dornei. Acolo am mers prin padure pe un podulet mic, subtire  si dragut.Am mers pe pod pentru ca pamantul era foarte foarte umed. Aceasta drumetie a fost usoara ca era drum drept sau mai erau urcusuri si coborasuri dar foarte mici nu ne oboseau foarte mult. Drumetia asta a durat 5 ore.

    A treia drumetie am urcat pana intr-un punct si acolo am stat si am admirat privelistea. Drumetia aia a durat 3 ore. Aceasta a fost cea mai grea si cea mai delicioasa drumetie. Grea pentru ca am urcat pe un munte abrupt. Delicioasa pentru ca ne-am umplut cu toti burtile cu fragute delicioase care le-am gasit pe drum. Dar a fost bine.

DISCOTECA

    Prima seara am dansat cum am vrut noi de la 20:30 pana la 22:00. Am dansat Macarena, Meneaito, etc.

    A doua zi ne-am uitat la un film pe Netflix care se numeste ,,Spirit Liber'' (20:00-22:00)

    A treia zi am facut karaoke. Am cantat pe rand. Mai intai fetele apoi baieti apoi impreuna apoi de doua ori fetele si o data baieti etc. (20:30-22:00)

    A patra zi am dansat Just Dance. Am facut echipe cum am vrut noi si am propus noi piesele si dansam cu toti. (20:30-22:00)

    A cincea zi ne-am facut masti si am facut carnaval.(20:30-22:00)

    A sasea zi am dansat cum am vrut noi, am dansat Just Dance, am facut foc de tabara in cabana pentru ca afara a ploat (la TV) si au fost inmanate premiile.

In fiecare dimineata ne trezeau monitori pentru ca nu puteam dormi cat vrem noi. Aproape in fiecare zi venia si ne trezea alt cineva. Hai sa va zic cine ne-a trezit in fiecare zi.

    Prima zi ne-a trezit Miruna. A doua zi ne-a trezit Razvan. A treia zi ne-a trezit Rosu. A patra zi ne-a trezit Vladi. A cincea zi ne-a trezit Razvan. Si a sasea zi ne-a trezit Razvan.

    A fost cea mai faina tabara, cei mai faini monitori, cele mai faine jocuri, cele mai faine drumetii si  cele mai faine discoteci!

    Mi-a placut mult tabara asta, mai vreau si in alte tabere!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu