sâmbătă, 22 iunie 2024

Manastirea Putna

 

Prima zi de vacanta de vara am vizitat Manastirea Putna. O dorinta de a mamei am realizat-o. Valorile familiei noastre sunt experientele si timp calitativ petrecut impreuna. Nu luam cu noi din viata asta niciun obiect pretios, doar emotiile si trairile.
De cate ori mergem in vacanta la bunici nu am oprit in Bucovina sa vizitam acea parte din Ro. Se spune ca Bucovina este tinutul manastirilor.
Vara trecuta am descoperit la bunica Ala o colectie de reviste cu manastirele ordodoxe. Prima din acea colectie e Manastirea Putna, imi doream sa ajung aici sa vizitez.

In dimineata, 22 iunie am pasit meleagurile localitatii Putnei, in judetul Suceava.
Marele poet Mihai Eminescu numeste manastirea Putna "Ierusalimul neamului Romanesc". Aceasta manastire este astazi una din cele mai frumoase si valoroase locase  de cult din tara. Acest centru cultural, religios si artistic a fost ridicat de domnitorul Stefan cel Mare. A fost conceputa pentru a servi ca necropola domneasca pentru marele voievod Stefan cel Mare si familia sa.
Am vizitat Muzeul manastirii Putna, care merita sa intri sa vizitezi si sa admiri o parte din odoare. Ce obiecte valoroase se gasesc in muzeu: o cruce cu trei brate si o cadelnita din argint aurita, poti admira acoperamantul de mormant al sotiei  lui Stefan cel Mare, Maria de Mangop.

Un loc frumos si special a ramas pentru noi acest colt de rai. Ce poate fi mai frumos ca vara sa vizitezi ceva nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu